1. Hem
  2. Registrering
  3. Hur registrerar man ett utländskt bolag med eID/ BankID?

Hur registrerar man ett utländskt bolag med eID/ BankID?

eID/BankID är enbart tillgängligt för Sverige, Finland, Norge, Danmark, Island, Estland, Lettland, Litauen och Polen.

För att registrera ett utländskt företag i det nya ID06-systemet behöver företaget först vara registrerad med svensk F-skatt. Företaget ska också anmäla alla anställda som ska arbeta i Sverige i mer än sex dagar, hos Arbetsmiljöverket (Swedish Work Environment Authority).

Uppfyller företaget ovan kriterier kan ni påbörja stegen nedan för registrering och beställning.

  1. Registrera dig och ditt bolag genom länken, registrera konto. Följ anvisningarna på sidan så har du inom kort tillgång till ett aktivt ID06-konto.
  2. Därefter loggar man in på hemsidan bestallid06.se för att koppla kontot sitt ID06-konto mot oss som kortleverantör och ni kan påbörja beställningen av ID06 korten.
  3. När företaget har beställt ett kort så får kortinnehavaren ett e-postmeddelande med information att det ligger en beställning på individen. Kortinnehavaren får måste då genom en länk att skapa ett användarkonto med hjälp av sitt eID eller manuellt identifiera sig hos närmsta skanningspartner.
  4. Kortinnehavaren loggar sedan in på sitt konto och ser ID06-kortet samt sina uppgifter och accepterar beställningen.
  5. Nu trycks kortet och skickas till leveransadressen företaget har bestämt. När kortinnehavaren fått sitt kort skall det aktiveras via kortinnehavarens ID06-konto och där hämtas även PIN-koden för kortet. Nu är kortet aktiverat och kan börja användas!

Klicka här för information om hur man registrerar företag för individer som inte har eID eller BankID.

Var denna artikel till hjälp?

Relaterade Artiklar